Valitse sivu
Etusivu / Timeworks ohjeet

Timeworks ohjeet

Päivittyvät ohjeet Timeworks- järjestelmän käyttöön. Päivitetty 12.12.2024

Kaikki asiointi tapahtuu Timeworks järjestelmään vahvantunnistautumisen kautta. Linkki Timeworks-kirjautumissivulle. Tilavarauspyyntöjä tai peruutuksia ei vahvantunnistautumisen vuoksi voida jatkossa enää ottaa vastaan puhelimitse, sähköpostitse tai vapaa-aikakeskuksella asioidessa. Vahvatunnistautuminen korvaa henkilötietojen manuaalisen käsittelyn ja siten parantaa tietoturvaa.

Tilojen käyttö on edelleen mahdollista vain vahvistettujen tilavarausten mukaisesti. Kun lähetät järjestelmässä varaus- tai peruutuspyynnön, menee se ensin käsittelyyn, jonka jälkeen saat sähköposti-ilmoituksen pyyntösi hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Pyyntöjä käsitellään palveluaikojen puitteissa.

Asiakas on velvollinen tarkistamaan anottujen ja hyväksyttyjen varausten tiedot sekä ylläpitämään asiakastietonsa aina ajantasalla.

Käyttöongelmat ja palautteet

Timeworks on kehitysvaiheessa oleva varausjärjestelmä ja arvostamme kaikkea palautetta, jonka avulla voimme kehittää ja ratkoa järjestelmän käyttöön liittyviä ongelmia. Jotta palautteet tulevat huomioitua systemaattisesti, jätäthän ne ja muut yhteydenottopyynnöt Timeworks järjestelmän käyttöön liittyvistä huomioista, epäkohdista ja vikatilanteista tämän lomakkeen kautta: https://q.surveypal.com/Timeworks-palaute

Näin kirjaudut järjestelmään:

Yksityishenkilönä tai yhdistysten ja yritysten puolesta asioidessa valitse aina Suomi.fi tunnistus. Tunnistautumatta varauksia ei voi viedä loppuun.

Pirkkalan kunta organisaation puolesta asioidessa valitaan Pirkkala login. Sisäisille käyttäjille löytyy omat ohjeet Pirkut- intrassa.

Ongelmat kirjautuessa:

  • Tunnistautumisen jälkeen sivu jää joskus looppiin ja pyytää kirjautumaan aina vain uudelleen. Tämän voi ohittaa siirtymällä järjestelmässä muulle sivulle vasemmassa olevasta vihreästä kategoriavalikosta.

Tilojen varaaminen – Varauspyynnöt

Tilojen varaaminen vaatii aina suomi.fi- tunnistautumisen (=pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella tunnistautuminen).

Asioidessa tietokoneella, tunnistautumisen jälkeen:

  • Etsi haluamasi tila, aika ja lisää se ostoskoriin.
  • Siirry ostoskoriin oikeasta sivupalkista painamalla Siirry maksamaan.
  • Täytä varaukselle julkinen aihe. Älä koskaan kirjoita mitään henkilötietoja tähän.
  • Lue ja hyväksy varausehdot.
  • Valitse maksutapa:
    • Verkkomaksu (Hyväksytyn varauksen mukana saat linkin verkkomaksua varten)
    • Maksu kassaan (Käytössä vain vapaa-aikakeskuksen tiloissa. Valitse kassaan maksu myös silloin, kun maksat vapaa-aikakeskuksella liikuntaeduilla)
    • Laskutus (Vain laskutusasiakkaille. Laskutusraja 10€)
  • Paina lähetä ja saat sähköpostiviestin, että varauspyyntösi on lähetetty käsiteltäväksi.
  • Saat uuden sähköpostiviestin, kun varauksesi on hyväksytty tai hylätty. Lue viestin ohjeet huolella. Jos maksutapana on verkkomaksu, saat hyväksymisviestin mukana maksulinkin.

Yhdistysten ja yritysten puolesta asioiminen

Suomi.fi- tunnistautumisen ja omien tietojen täyttämisen jälkeen voit hakea valtuutusta toimia organisaation puolesta Omat tiedot- sivulla Asiointiroolit- välilehdellä. Hae yhteisöä, johon haluat liittyä, kirjoittamalla yhteisön virallinen koko nimi organisaatio ruutuun ja paina hae.

Jos organisaatiota ei löydy haun kautta, organisaation vastuuhenkilön tulee ensin ilmoittaa organisaatio lisättäväksi. Uusi organisaatio lisätään valitsemalla ruudun ”Lähetä asiointirooli uuteen organisaatioon” ja täyttämällä yhteisön tiedot. Pirkkalan kunta käsittelee organisaatioiden lisäyspyynnöt ja saat Asiointiroolin hyväksymisestä tiedon sähköpostiisi – Huomioithan, että Omat tiedot sivulla tulee olla sinulla täytettynä sähköpostiosoite, jotta asiointirooli voidaan hyväksyä onnistuneesti. Uutta varausta organisaation puolesta tehdessä, muista lopuksi valita alasvetovalikosta kyseinen organisaatio varaukselle.

Omat varaukset ja omat tiedot

Omat varauspyynnöt ja varaukset näkyvät sivulla Omat tiedot, jonne pääset klikkaamalla omaa nimeäsi ruudun oikeassa ylänurkassa. Ennen 16.9. tehdyt varaukset eivät automaattisesti näy Omat tiedot sivulla, vaan vaativat varausten erikseen yhdistämisen, joka voidaan tehdä sen jälkeen, kun olet kertaalleen kirjautunut järjestelmään. Jos et näe omia ennen 16.9. tehtyjä varauksiasi kirjautuessasi, ole yhteydessä kunnan asiointipisteelle.

Varausten peruuttaminen

Kirjaudu järjestelmään ja siirry Omat tiedot sivulle klikkaamalla omaa nimeäsi ruudun oikeassa ylänurkassa. Valitse vuoro, josta haluat lähettää peruutuspyynnön ja paina Pyydä peruutusta. Peruutuspyynnöt käsitellään peruutusehtojen mukaisesti.

Tapahtumavuorojen anominen

Täytä varaushakemus silloin, kun tapahtumavarauksellesi ei löydy suoraan vapaata aikaa ja varaus tulisi muiden käyttövuorojen päälle tai tapahtuma sijoittuu tuleville käyttökausille, jotka eivät vielä ole avoinna. Lomake löytyy kategoriasta Uusi vuorohakemus ja Yleinen avoin haku. Hakemus saapuu Pirkkalan kunnalle käsiteltäväksi ja saat sähköpostitse viestin, kun tapahtumavaraus on joko hyväksytty tai hylätty.

Jos hakemukselta puuttuu tietoja, sitä ei voi käsitellä valmiiksi ja se palautuu sinulle takaisin käsittelyyn. Saat sähköposti-ilmoituksen otsikolla: Hakemusvuorot odottavat käsittelyäsi. Omiin hakemuksiin pääset kirjautumisen jälkeen klikkaamalla omaa nimeäsi oikeassa ylänurkassa ja siirtymällä Omat tiedot- sivulla Omat hakemukset- välilehdelle. Valitse vastaanota vuorot ja kyseisten varaustietojen alla Muokkaa tietoja, niin pääset lisäämään vastuuhenkilön tiedot. Paina lopuksi Tallenna ja Lähetä vastaanottoilmoitus.

Huomaathan peruessa erityisesti tapahtumavuoroja, että mahdollisesti alle jääneet vuorot eivät palaudu käyttöön automaattisesti, kuten Timmissä, joten peruutuksen yhteydessä muista ilmoittaa, jos sinulla on tilalle palautettavia vuoroja.

Löysitkö mitä etsit?

Kiitos palautteesta"